בלוג

 

בעל עסק: כך תצליח להניע את העובדים לעשייה

motivation

אחת ההתמודדויות המאתגרות של מנהלים היא היכולת להניע את העובדים בארגון. מה מניע עובדים ואיך ניתן לשמר העובד, את המחויבות שלו ואת המקצועיות שלו לאורך זמן? תשובות במדריך הבא.

הנעה או במילים אחרות מוטיבציה, מתייחסת לתהליכי הכוונה ושימור התנהגויות לצורך מטרה מסוימת. רגע לפני שאתה נכנס למהלכים גדולים כמו הלוואה בערבות מדינה לעסקים קטנים עבור העסק שלך, חשוב שתשים לב כבעל עסק למוטיבציה של העובדים. המוטיבציה בנויה משלושה מרכיבים: עוררות, הכוונה ושימור. אנשים הם מכונות מורכבות מאוד, אך את מנגנוני השחיקה שלהם ניתן להקביל בצורה גסה לכל מכונה אחרת.

כדי שמכונה כלשהי תעבוד כמו שצריך צריך להדליק אותה, השתמש בה ולטפל בה. ויתור על שלב ההכוונה והשימור (מה שקורה לצערנו בארגונים רבים), מה שגורם לעובדים עם הזמן תחושה של שחיקה. אז איך מניעים עובדים בצורה יעילה?

בדקו מה מניע את העובד

שלב ראשון בדרך להנעת עובדים היא פשוט לשאול כל אחד מהם מה מניע אותו. בירור הבעיה היא שלב מפתח בכל תחומי הייעוץ, מיועץ משכנתא, דרך יועץ ארגוני ועד ליועצי בית ספר. יש עובדים שרוצים להשפיע על הסביבה בה הם נמצאים, יש עובדים שהתוצר שלהם מניע אותם, אחרים מונעים מתחושת שייכות, יש שמונעים מהערכה שהם מקבלים, התפתחות אישית, אפשרויות קידום ויש עובדים המונעים משכר.

תנו לעובדים שלכם את הקרדיט להחליט מה מניע אותם ואל תצאו מנקודת הנחה שכל העובדים מונעים מהשאיפה הארגונית שלכם כמנהלים.

הראו לעובדים שאתם מעריכים אותם

ולא, לא רק בשכר ובבונוסים. חיזוקים חיוביים הם כלי אפקטיבי מאוד להנעת עובדים. עשו זאת בארבע עיניים ועשו זאת בפורומים גדולים יותר מול עובדים אחרים. משמעות היא מילת מפתח בכל הנוגע לקשר בין עובדים לארגון, הערכה היא אחת הדרכים היעילות לגרום לעובד להרגיש משמעות בעבודתו.

חלוקת משימות ברורות

מנהלים רבים נוטים לתת לעובדים שלהם לשחות לבד אחרי שהם ליוו אותם בקפיצה למים, רק שהם לא תמיד זוכרים לתת להם מצפן. חלוקת משימות ברורה היא בדיוק המצפן שהעובדים צריכים כדי להרגיש שהתפקיד אותו הם מבצעים והמשבצת בה הם נמצאים בארגון ברורים להם.

מעבר לתפקיד הספציפי של כל עובד ועובד, חשוב להעביר לעובדים את מטרת הארגון, הערכים שלו והשאיפות שלו לעתיד הקרוב והרחוק. עובדים שאינם יודעים מה מטרת הארגון או מה התפקיד שלהם בארגון בו הם נמצאים חווים שחיקה וחוסר מחויבות לארגון תוך תקופה קצרה.

תחושת שייכות מתחילה בשיתוף

עובדים שמרגישים שקורה משהו בארגון בו הם נמצאים (או שלא קורה דבר) ואינם משותפים במהלכים שקורים בחברה, מרגישים במקרים רבים חוסר ביטחון. עדכון העובדים במה שקורה בארגון ועירוב העובדים בקבלת ההחלטות, עד כמה שאפשר כמובן, יגרמו לעובדים להרגיש מחויבות גדולה יותר למקום העבודה שלהם, כך שהמעורבות תתורגם לתפוקה ולתוצרים הטובים ביותר שהעובד יודע ומסוגל לספק.

הכשרה מעבר לתקופת ההכשרה

העובדים הם בסופו של אמצעי הביצוע של מנהל הארגון. הכשרת העובד לא יכולה להתחיל ולהסתיים בשבוע הראשון לעבודתו, אלא צריכה להיות מתמשכת ומותאמת ליכולות העובד ולצרכי הארגון. ההכשרה צריכה לכלול מפגשי חניכה, הכשרה מקצועית, שיחות חתך, השתלמויות מקצועיות ועוד. ידע הוא כלי חזק מאוד בעולם התעסוקה בכל תחום, ועובד שמרגיש שהארגון שלו מספק לו ידע ויכולות לא ימהר לחפש מקומות עבודה אחרים.

כסף זה ממש לא הכל

היחס לשכר השתנה בשנים האחרונות מקצה אל קצה. הסיבה העיקרית שגורמת לנו לצאת לשוק העבודה הייתה ונשארה שכר, אבל הסיבות שגורמות לעובדים להישאר בארגון לאורך זמן הן אחרות לגמרי. בטווח הקצר שכר אמנם מהווה שיקול משמעותי בהחלטה של אדם אם להיכנס לתפקיד מסוים בארגון, אבל כאמור, זה לא מה שישאיר אותו שם.

העסק שלך נקלע לקשיים, אתה בונה תוכנית עסקית חדשה, או שאתה נמצא בתהליך הקמה של עסק חדש? יועץ עסקי מקצועי ישמח לעזור לך בכל שאלה, התייעצות ובקשה. 

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

למה כל ארגון זקוק לייעוץ ארגוני שמוביל לשינוי?
כיצד לבנות תרבות למידה בארגון

מאמרים אחרונים

בכדי שארגון יוכל להתפתח ולצמוח מרמת הפרט, לרמת הצוות ועד לכלל הארגון, הוא נדרש במודל עבודה בסיסי עם מנגנון יעיל של תחקיר והפקת לקחים. מדובר במנגנון המספק מצע שיטתי להליכי לימוד ושנשען על ערכים של כבוד הדדי, אמינות, פתיחות ושקיפות. באמצעות תהליכי למיד...
בעשור השני של שנות האלפיים, המציאות העסקית דינאמית מאי פעם וארגונים שנוטים לאשליה של ביטחון ביציבות מסתכנים בפיתוח הרגלי נוחות, אשר בסופו של דבר תוקעים את העסק ומונעים את פיתוחו וקידומו. לכן בימינו קיימת חשיבות רבה ליכולת של ארגונים להתאים את עצמם לס...
אחת ההתמודדויות המאתגרות של מנהלים היא היכולת להניע את העובדים בארגון. מה מניע עובדים ואיך ניתן לשמר העובד, את המחויבות שלו ואת המקצועיות שלו לאורך זמן? תשובות במדריך הבא. הנעה או במילים אחרות מוטיבציה, מתייחסת לתהליכי הכוונה ושימור התנהגויות לצורך מ...

אודותינו

שמוליק רביד בע"מ היא חברה לייעוץ אסטרטגי, ארגוני ואישי המשלבת את שלוש מעגלי הייעוץ במטרה לאפשר מתן פתרון מלא בראיה מערכתית ללקוח. אנו רואים בשלוב התחומים מכפיל כוח ייעוצי, המאפשר לחברה לבנות תפיסה אסטרטגית מנצחת להתאים תשתיות ארגוניות התומכות באופן האפקטיבי ביותר במימוש האסטרטגיה תוך ליווי אישי למנהלים בהובלת השינוי והשגת התוצאות העסקיות.

החברה מתבססת על ניסיון רב שנים בארגונים שונים ומגוונים. ארגונים ציבוריים ופרטיים, גדולים וקטנים, חברות הייטק, פרמה, בנקים, הנדסה, קבלנות, צבא, תעשיה, משרדי עו"ד ועמותות. ארגונים מקומיים ובינלאומיים.

מייל
רחוב גלבוע 19 ת.ד 271, רעות, 7179902